Segítség! Megkergült a messengerem !

5/03/2010 11:05:00 du. / Bejegyezte: Józsi /


Na nem az enyém, de mivel már két helyen is olvastam panaszt (egy szenvedő meg egy cselekvő alanytól), beírom ide is, amiket kommenteltem.

Ha a yahoo messenger elkezd furcsán viselkedni - magától változtatja a státuszát mindenfajta linkre, magától küld másoknak üzeneteket, akkor valószínűleg egy adware (reklámprogram) kerítette hatalmába.

Az adware-ek irtására specializált programok léteznek, nem biztos, hogy az antivírus felismeri.

Két ilyen programot ajánlanék :

  • malwarebytes - nem használtam, egy román oldalon ajánlották. Előnye, hogy kicsi. Letölthető például a download.cnet-ről.

  • Ad-Aware - régebben használtam, elég nagy program (> 90 MB), letölthető a lavasoft oldaláról.

Mások a nem kívánt felugró ablakok miatt panaszkodtak. Ezek ellen a legegyszerűbb megoldás olyan böngészőt használni, ami az ilyen ablakokat blokkolni tudja. Például Firefox-ban : Tools -> Options... -> Block pop-up windows; Opera : Tools -> Quick Preferences -> Block unwanted pop-ups.

És természetesen : soha ne kattintsunk olyasmire, amiről nem tudjuk, honnan került elénk. Ne küldjünk tovább láncleveleket - senkin sem fogunk ezzel segíteni. Kell ezt még mondani 2010-ben ?

Címkék: ,

6 megjegyzés:

Comment by Anna Isten oltalmában on 2010. május 4. 1:33

Köszönjük szépen a jótanácsot!
Jobb megelőzni a bajt,mint utána küszködni a virusokkal

Comment by Mike Adina on 2010. május 4. 7:58

Nekem be van állítva a block pop-up windows, és mégis megjelennek a Travian és hasonló játékok, ill. mindenféle hauzg-nyeremények...

Comment by Budai Evódia on 2010. május 4. 10:05

én is köszönöm ezt a jó infót. egy jó ideje pont ezért egyáltalán nem messengereztem.

Comment by kása andrea on 2010. május 4. 14:44

Kösziii :) Végülis úgy tűnik sikerült kiirtani, máskor jobban figyelek, de azt hittem Eszter megint valami családi fotót állitott össze, azért nyitottam meg!

Comment by Józsi on 2010. május 4. 22:32

Andi, remélhetőleg a családi fotó összejön élőben a hétvégén, mi ? :)

Adina, ha felugró ablakokról van szó, akkor kérem a linket ahol ez történik a beállítás ellenére. Ha viszont nem ez van, hanem a kinyitott oldalon jelenik meg mindenféle reklám, akkor nem nagyon van mit tenni azon kívűl, hogy esetleg teljességgel blokkolod a képeket meg a flash animációkat - ez elég kellemetlen lenne azért.

bb on 2010. május 5. 16:42

akik netan firefox-ot hasznalnak, azoknak ajanlom az Adblock Plus-t ami egy kiegeszito es siman pihenteti a szemet, mivel eltakar sok-sok reklamot. s persze ingyenes

Megjegyzés küldése